Magyarország és ezen belül a főváros régiója fontos vasúti csomópont, ahol három nagy vasúti szállítási folyosó találkozik. A 2016. december 15-én aláírt megállapodás szerint a „Borostyán folyosó” amely ÉK-DNy irányban összeköttetést biztosít az Adriai-tenger irányába. A Rajna-Duna folyosó nevének megfelelően a Rajna vidéktől egészen a Constanta kikötőjéig vezet, biztosítva Nyugat-Európa és a Fekete tenger közötti vasúti áruszállítási kapcsolatokat. Végül pedig a harmadik Keleti-Kelet Mediterrán folyosó, amely déli irányban a görög és bolgár kikötőkön keresztül kapcsolódik a Fekete-tenger, illetve a Földközi-tenger áruforgalmához. A vasúti szállítás a légi szállítás mellett ma a leggyorsabban bővülő szállítási mód Magyarországon. A vasúti szállítás volumene közel azonos a közúti ágazatéval, ám növekedési üteme az utóbbi években meghaladta közúti szállításét. Összesen 38,2 millió tonna tömegű nemzetközi árút mozgatott 2017-ben a hazai vasúti áruszállítás. Az áruszállítás hazai legnagyobb szereplője a Rail Cargo Hungaria Zrt., amely a Rail Cargo Group tagja.
A hazai legnagyobb konténer terminálok a régió területén, Törökbálinton és Budapesten (METRANS, BILK, Mahart CONTAINER CENTER) találhatók. Ezeken a helyeken lehetőség van a konténerek multimodális rakodására.